・図書館の開館予定(「私はロボットではありません」が繰り返し表示される場合は、Webブラウザ Google Chrome(グーグルクローム) にてご利用ください。)
・視覚障害者等へのサービスについてはこちら:220924平成国際大学図書館における視覚障害者等へのサービスについて.pdf
→ 本学の学生で、視覚障害等の理由で読書が難しい方は、国立国会図書館の「視覚障害者等用データ送信サービス」を利用することができます。
・平成国際大学の紀要等は 平成国際大学リポジトリ からも閲覧することができます。
※ 執筆者が非公開を希望した文献については本文を掲載いたしません。
・朝日新聞記事データベース 朝日新聞クロスサーチの使い方の動画が公開されました。
データベースは図書館ホームページのリンク「オンラインデータベース」一覧からご利用ください。
・(2024年4月1日以降実施)埼玉県大学・短期大学図書館協議会SALA加盟館による相互来館利用情報【予告】はこちら:240106【平成国際大学図書館】身分証受付館情報.pdf
【貸出冊数/貸出期間】
・(2024年4月1日以降実施)埼玉県大学・短期大学図書館協議会SALA加盟館による相互来館利用情報【予告】はこちら:240106【平成国際大学図書館】身分証受付館情報.pdf
【貸出冊数/貸出期間】
学 部 生:5冊/2週間
大学院生:10冊/1カ月
教 職 員:15冊/2カ月
日本語 | English
FAQ
How do I fill in the purchase request screen?
Category:
4.1. Requests to the Library
To be certain about obtaining those materials, enter as much detailed information as you can.
* Bold characters indicate required fields.
2. Next, enter your own information in the client information fields.
Note that if your contact information has an error, the materials cannot be promptly handed to you.
So be sure to enter the contact information for getting in touch with you.
3. Select the purchase application area and whether or not there is a reservation. Then, enter a note.
You may have information other than the above to report separately. Enter such information in the remarks field.
Once you have entered the above details, click the [Submit] button, and confirm the details on the confirmation screen.
When there are no problems, click the [Submit] button to complete the procedure.
User Service
Access
Web-OPAC for the cellular phone can be used according to QR code here!!
URL:
https://opac.std.cloud.iliswave.jp/iwjs0011opc/cattab.do